Een bloem die nooit verwelkt

Standaard

Dinsdags komen wij met een aantal vrouwen bijeen bij Hobby Nick in Deurne om te hobbyen.  Dit groepje dames heet ‘de Dolle Grieten’. En die naam is er niet zomaar gekomen!  🙂  Er wordt heel veel gelachen en als ze iemand voor de gek kunnen houden, zullen ze het niet laten.  🙂
Maar als het nodig is wordt er zeker ook naar elkaar geluisterd en ondervind je dat dit niet alleen dolle maar zeker ook lieve grieten zijn.

De meesten zijn zeer handig op verschillende gebieden en ieder doet tijdens die gezamelijke knutseldag wat ze wil : breien, haken, juweeltjes maken, beren naaien, kaartjes  maken, … , van alles  komt er aan bod. En zo leren we van én aan elkaar.

Tot nu toe is Maria echter de enige van ons die met leer werkt. Heel mooie en ook praktische dingen maakt ze. En daar begin je niet zomaar aan. Ze volgt er zelf nog een cursus voor. Bij Hobby Nick werkt ze er niet aan, dat doet ze thuis, maar regelmatig brengt ze iets mee om te laten zien en dan zijn de OOOH’s en AAAAH’s niet van de lucht.  Maar toen het jonge hondje van de eigenares van de winkel ongemerkt met een takje bloemen dat één van ons net had gekregen van Maria, aan de haal was gegaan was het AIAIAI en FOEI FOEI dat geroepen werd. 🙂

Maar toch deelt ze nog steeds graag haar kunstwerkjes uit.  Zo kreeg ik vorige week deze leren bloem van haar.

img_4792-jpg

Prachtig vind ik hem!!!  Dat zou ik zelf ook wel willen kunnen maken! Maar een mens kan niet alles doen/leren, dus
ben ik heel blij met zo’n artistieke en vrijgevige knutselvriendin!

Bedankt Maria!! XXX

De volgende keer dat ik een berichtje post zal het waarschijnlijk gaan over de kerstkadootjes die ik aan het maken ben voor bij de dolle grieten. (nu is het nog geheim he 🙂 ) We hebben een goede maand geleden beslist om tijdens ons kerstfeestje aan iedereen  een kadootje te geven. Natuurlijk moet het een zelfgemaakt kadootje zijn, dat spreekt voor zich in een hobbyclubje, maar het mag geen groot kado zijn, het gaat om een kleinigheidje. Ieder brengt ook een (zelfgemaakte) kerstsok mee waar de anderen dan haar pakjes in kwijt kunnen.
Nu ben ik nooit zo goed geweest in kleinigheidjes, dus heb ik mijn sok toch maar wat groter gemaakt! 🙂

img_4765
En ik ben niet de enige, die van Chris was meteen de week erop al  klaar en ik weet niet wat zij allemaal verwacht maar haar sok is zeker groot genoeg!!  🙂

img_4680

Aftellen naar het kerstfeestje, want ik ben toch wel heel benieuwd naar wat iedereen gemaakt heeft en of ze blij zullen zijn met dat van mij.

Leuk dat je eens naar mijn blog kwam kijken en tot een volgende keer!

Corinne

 

 

 

»

  1. Weerom prachtig om te lezen, ik denk dat er een schrijver aan je is verloren gegaan, in elk geval het is waar we zijn een prachtig groepje en ieder doet wat ze het beste kan en dat is het voornaamste.
    Corinne doe zo voort, ik kijk al uit naar je volgend berichtje.

  2. Het is met plezier dat ik het verslag lees van het gebeuren in ons groepje ‘de dollle grieten’ . Het is waar er wordt veel gelachen maar ook flink gewerkt en dat maakt dat ik er zo naar uitkijk om iedere week daar aanwezig te kunnen zijn. Thanks Corine❤️

  3. Ik heb weer met veel plezier uw blog gelezen en kan het allemaal beamen, ik ben ook benieuwd naar wat er allemaal in de sokken gaat komen te zitten .Kijk er al naar uit !!! Groetjes Chris xxxx

  4. Weeral een mooie mail ik zelf zit ook in de dolle grieten groep ben ni zo handig als de meeste maar ik geniet van de dinsdag en ik leer bij en ontspan mij.Zo de liefdevolle groetjes.Nicole de dolle griet xxx

Geef uw reactie

